Ukraine Draws Closer to Europe

  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
  • Ukraine Draws Closer to Europe
Issue 113, June 2018.
Ukraine Draws Closer to Europe
 
Ukraine took a major step in closer integration with Europe by opening the new Beskyd Tunnel in the Carpathian Mountains on 24 May. The new tunnel crosses the mountains between the towns of Beskyd and Skotarske and connects the Ukrainian rail network with Corridor V of the pan-European transport network through a double-track link. Corridor V stretches from Venice / Trieste in northern Italy to Lviv via Slovenia and Hungary. The tunnel will take on 60 percent of rail traffic between Ukraine and the EU. At the tunnel’s opening, President Poroshenko said, “This is a project thanks to which Ukraine becomes closer to the European Union, and the European Union – to Ukraine”. EBRD representative Sevki Acuner added, “The new tunnel is a positive example of the contemporary relationship between Ukraine and Europe.”
 
The construction was financed by the European Bank for Reconstruction and Development (34.23 million EUR loan) and the European Investment Bank (55 million EUR loan). The project was also supported by a grant provided by the European Union and technical assistance by the EU and Austria. It replaces a 130-year-old railway tunnel built under the Austro-Hungarian Empire and will nearly quadruple its capacity from 12 trains per day to 46. It will significantly increase facilities for the export of Ukrainian products, while also reducing journey times between Lviv and Chop, the Ukrainian border town near the Hungarian and Slovak borders.
 
Україна стає ближчою до Європи
 
Україна зробила значний крок до тіснішої інтеграції з Європою, відкривши 24 травня новий Бескидський тунель в Карпатах. Ця складна інженерна споруда перетинає гори між станціями Бескид та Скотарське і сполучає українську залізничну мережу з V коридором загальноєвропейської транспортної мережі. Цей коридор простягається від Венеції/Трієста на півночі Італії до Львова через Словенію та Угорщину. На цей тунель припадатиме близько 60 відсотків залізничних перевезень між Україною та ЄС. На відкритті тунелю президент Порошенко сказав: "Це проект, завдяки якому Україна стає ближчою до Європейського Союзу, а Європейський Союз - до України". Представник ЄБРР Севкі Акунер додав: "Новий тунель є позитивним прикладом сучасних відносин між Україною та Європою".
Будівництво двоколійного тунелю було профінансоване Європейським банком реконструкції та розвитку (кредит 34,23 млн. євро) та Європейським інвестиційним банком (55 млн. Євро). Проект також був підтриманий грантом, наданим Європейським Союзом та отримав технічну допомогу ЄС та Австрії. Він замінить залізничний тунель, побудований 130 років тому ще за часів Австро-Угорщини і майже вчетверо збільшить його пропускну здатність - з 12 поїздів на день до 46. Це сприятиме експорту української продукції, а також зменшить час проїзду між Львовом і станцією Чоп поблизу кордонів з Угорщиною та Словаччиною.